۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

مصاحبه رادیو کردانه با سامک نجفی نویسنده کرد کرمانشاهی


مصاحبه  رادیو کردانه با سامک نجفی نویسنده کرد کرمانشاهی

1 ویرگه‌ی کا نجفی له‌ باره‌ی ئه‌ده‌بیات کوردی


مصاحبه با مختار موسوی خواننده کرمانشاهی

19 اوردیبهشت است روز معلم روز جان باختن معلم زند یاد کرد فرزاد کمانگر همرا با 4 همرزمش

این نوشته توسط دوستم دقیقا پارسال در روز ١٩ اردیبهشت نوشته شد.. از آنجا که حال و هوای ما حال و هوای ١٩ اردیبهشت است با اجازه دوستم آن را منتشر میکنم

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
از برای رنج‌های نهانت مینویسم،از برای زمزمه‌های پر هیاهوی درختان خمیده باغستان‌های بکرت، از برای ذکر یاهوی دیوارهای خانقاه،حجیج، نجار،از قامت برافراشته شاهو،بیستون، از سکوت پرخروش سیروان،از مظلومیت حلبچه،از چشمان نگران شیرزنانم،از به تاراج رفتن زبانم،از به سخره گرفتن و به یغما بردن لباسم، از بهشت برینی که لعنت آبادش نام نهادند،از برای نتپیدن به اجبار قلب ربیعی ها ،از برای بر در رفتن حلاج گونه صبحانی ها،شعورم را به رایحه شریعت‌شان متعفن کردند، به دستان و پایم زنجیر بستند و مرا ترسو خواندند،آزادیم را فریاد کردم، دشمنم انگاشتند،از برای نامردمی‌ها فتنهایی داشتند، وای از این نامردمی ها، وای از این پشت خمیده.

پر از آلام آمال کودکان سرزمینم، بوی تند بادام تلخ را حس میکنی‌؟ قسم به زخمه تاولهای جفا، قسم به لبها و دستان دعاگوی مادرانه خاک پاکم، قسم به جبین پر چینو غیورانه پدران سرزمینم، قسم به چشمان غم باز خواهرنم، قسم به مشت گره کرده و فریاد حقانیت برادرانم، قسم به نیمکت‌های کلاس درس مردانگیت که شرافتت را گواهی دادند، قسم به شرم طناب آزادی که بر گردن افراشته ات آویختند، قسم به صبر مادر فرزادها، شیرینها، به حرمت ایمان و یقین و باورتان. به حرمت روحتان که بی‌ هراس اوج گرفت، تا به لحظه بودنم فریادت را فریاد میزنم.

دختری از خورشیدستان، کرمانشاه برای ماموستا فرزاد.
بە مناسبت ۱۹ اردیبهشت: نە دار و نە گلولە
کاوه کرمالشانی را هرچی زودتر آزاد کنید او یک روزنامه نگار آزاد میباشد بنابر این بند نمودن ایشان غیر قانونیست و باید آزاد گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر